[l572]
DE LA VILLE DE PARIS.
4-53
seront ordonnez et preposez. Enjoinct à tous ma­çons, tailleurs de pierre ou aultres besongnans èsd. quartiers de les y faire mener, et non en aultres lieux, sur peyne de confiscation des basteaux, tom­bereaux, harnoys et chevaulx, de prison et de pugni-tion corporelle contre les voicturiers, soit par eaue soit par terre. Et sera ceste presente ordonnance signiffiée particullierement par les Commissaires ou Chastellet de Paris, ès hostelliers de ceste Ville et maisons où l'on besongnera, et enjoinct ausd, mas­sons apporter certifficat desd, respendeurs et de celluy qui sera commis par le Prevost de Paris ou son Lieutenant, le tout par provision et jusques ad ce que aultrement en soit ordonné.
23. "Et affin que aucun n'en prétende cause d'igno-rence, sera ceste presente ordonnance leue et publiée par les carrefours de ceste Ville et faulxbourgs de Paris, sur les porlz et endroicz accoustumez, el par les prevostez royalles de ceste Prevosté et Viconte. Et est enjoinct aux seigneurs hault justiciers, leurs juges, maires et lieutenans de ce ressort, faire pu-
blier et proclamer à cry publicq, chacun d'eux en leurs justices, à issue de grand messe, la presente ordonnance, et icelle, en ce qui leur concerne, faire garder et entretenir et observer, sur peyne de s'en prendre à eulx.
"Faict et ordonné par les commissaires depputez par le Roy pour la police, tenue en la Chancellerye du Pallais, à Paris, le vendredy dix huittiesme jour d'Apvril mil v° soixante douze.
«Leu et publié à son de trompe et cry publicq par les carrefours et sur les portz de ceste Ville de Paris et faulxbourgs, lieux et places accoustumez à faire criz et publications, par moy, Pasquier Rossignol, crieur juré du Roy nostre sire ès Ville, Prevosté et Viconte de Paris, accompaigné de Michel Noyret, trompette juré dud. seigneur èsd. lieux, et d'une aultre trompette, le sabmedy dix neufviesme jour d'Apvril l'an mil v° soixante douze, n
Signé : «• Rossignol ».
DLXI1I [GCL]. —[Leclerc élu Conseiller
19 avril 1572.
"Monsieur le Premier President, plaise vous trou­ver ce jour d'huy, deux heures de rellevée, en l'Hostel de ceste Ville de Paris, pour adviser sur la resigna­tion que sire Pierre Crocquet'2', Conseiller d'icelle Ville, entend faire de sond, estat de Conseiller. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le xixm° jour d'Avril 1572.-n
Pareilz Mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez à Messieurs les aultres Conseillers de lad. Ville, chacun pour son regard.
Du xixc Apvril mil v" soixante douze. En Assemblée le jour d'huy faille, en l'Hostel de lad. Ville, de Messieurs les Prevost des Marchans,
de Ville en remplacement de Pierre Croquet.]
(B, fol. 319 r°.W)
Eschevins et Conseillers d'icelle, pour adviser sur la resignation que entend faire sire Pierre Crocquet de sond, estat de Conseiller de Ville, au proffict dc Monsieur m0. . . <3> Le Clerc, Conseiller du Roy en sa court de Parlement, son gendre, suivant les Man­demens cy dessus transcriptz et procuration pour cest effect passée par ledict Crocquet par devant deux notaires du Chastellet de Paris, au proffict et en faveur dudict sieur Le Clerc.
La matiere mise en deliberation, et lecture faitte de lad. procuration, a esté conclud et deliberé que lad. resignation comme favorable doibt estre et a esle admise. Et en ce faisant, a esté led. sieur Le Clerc receu au serment accoustumé dudict office de Conseiller de Ville, au lieu dudict Crocquet.
'" Cette convocation et le procès-verbal de l'assemblée du 1 g avril manquent dans A.
'2' Pierre Croquet avait été élu Conseiller de Ville, le 21 octobre 1553, en remplacement et sur la résignation de Jean Barthélemy. (Voir le tome IV de la collection des Délibérations du Bureau de la Ville, p. 235.)
ls) Le prénom est en blanc au Registre, ll s'agit sans doute de Nicolas Le Clerc, seigneur de Saint-Martin, troisième fils de Jean Le Clerc, seigneur du Tremblay, procureur général au Grand conseil, et de Madeleine Barthélemy. Il avait été reçu conseiller lai au Parlement de Paris, ie 16 janvier 1568, et devint président des Requetes du Palais. (Blanchard, Catalogue des conseillers au Par­lement, in-fol., p. 83; La Chenaye-Desbois, Dict, de la noblesse, t. IV, p. 58o.)